Hrvatska turistička zajednica i ove godine predstavlja hrvatsku turističku ponudu na sajmu World Travel Market (WTM), jednom od najvećih svjetskih turističkih sajmova, koji se održava u Londonu od 7. do 9. studenog. Na sajmu je prisutna i hrvatska turistička delegacija predvođena ministricom turizma i sporta Nikolinom Brnjac te direktorom HTZ-a Kristjanom Staničićem, koji se već tijekom prvog dana sajma susreo s predstavnicima važnih partnera kao što su easyJet, Jet2.com & Jet2Holidays, SAGA, G2 i Expedia Group, a sastanak je održan i s predstavnicima Britanskog udruženja putničkih agencija (ABTA). „Sajam WTM u Londonu predstavlja jedno od najvažnijih mjesta susreta turističke ponude i potražnje u svijetu. Stoga je i prisustvo Hrvatske vrlo važno, posebice u kontekstu intenzivnih priprema za nadolazeću 2023. turističku godinu koje su u punom jeku. Povratne informacije partnera su pozitivne, vrlo su zadovoljni rezultatima kada su u pitanju paketi i ponude prema hrvatskim destinacijama te vjeruju u nastavak pozitivnog trenda i daljnjeg oporavka u 2023. Najavljena su i proširenja paket aranžmana i uvođenje novih, odnosno daljnje jačanje postojećih aviolinija koje imaju ključnu ulogu u realizaciji turističkog prometa s britanskog tržišta“, izjavio je direktor Staničić.
Na sjednici Vlade Republike Hrvatske usvojena je Strategija razvoja održivog turizma do 2030., najvažniji strateški dokument hrvatskog turizma. „U pripremu Strategije uključeni su svi relevantni dionici, usmjerena je na istinsku transformaciju, a u prvi plan stavlja održivost – kako ekonomsku tako i ekološku i socijalnu. Ovim dokumentom postavljamo temelje dugoročnom uspjehu hrvatskog turizma koji može biti potpora cjelokupnom gospodarstvu, ali i demografskoj revitalizaciji lokalnih zajednica i kvalitetnijem životu građana u turističkim destinacijama“, poručila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac. U Strategiji su definirana četiri strateška cilja koja su horizontalne prirode i podjednako se odnose na sve dionike u turizmu te uključuju cjelogodišnji i regionalno uravnoteženiji turizam; turizam uz očuvan okoliš, prostor i klimu; konkurentan i inovativan turizam te otporan turizam.
Hrvatski turizam je na čvrstim temeljima, naša obala i destinacije se među stranim turistima nameću kao prva opcija za odabir mjesta za godišnji odmor, a uz korištenje podataka koje omogućavaju uvidi u ponašanje i preferencije turista, ukupni turistički rezultati imaju potencijal dodatnog rasta – općeniti je zaključak panel-rasprave „Amore, more i data – ili kako uvid u podatke utječe na strateški pristup turizmu“. Rasprava je održana u povodu predstavljanje učinka kampanje „Experience all Croatia has to offer“ koju su ljetos proveli HTZ i Mastercard na tržištima Italije, UK-a i Nizozemske. Kampana je provedena na temelju podataka iz Mastercardova rješenja Tourism Insights, o analizi stavova i ponašanja turista. Na panelu je naglašeno da je suvremeni turist aktivan, traži autohtono, zeleno, jedinstvene doživljaje, te voli nove, manje istražene ili neistražene destinacije.
Rezervacije smještaja i aviokarata u vrijednosti većoj od pet milijuna dolara najbolja su potvrda uspješnosti zajedničke promotivne kampanje Hrvatske turističke zajednice i Expedije, jedne od najpopularnijih travel platformi na američkom tržištu. Kampanja provedena od 1. srpnja do sredine listopada ove godine obuhvaćala je destinacije, turističke proizvode i doživljaje za kojima je među američkim putnicima iskazan najveći interes. „Expedia je naš dugogodišnji partner, a posljednji rezultati kampanje potvrda su izvrsne i vrlo učinkovite suradnje. To pokazuju i ostvarene rezervacije čime su premašeni svi dosadašnji rezultati pa čak i oni iz rekordne 2019. kada je zajednička kampanja potaknula rezervacije u vrijednosti nešto većoj od tri milijuna dolara“, izjavio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.
U Solunu je u organizaciji Ministarstva turizma i sporta kao koordinatora 4. tematskog stupa Održivi turizam održan sastanak Tematske upravljačke grupe 4. stupa Održivi turizam EU strategije Jadransko-jonske regije (EUSAIR). Sudjelovalo je 38 predstavnika svih 10 zemalja članica EUSAIR-a. „Održivost igra ključnu ulogu u odabiru odredišta putnika. Ključni ciljevi naše Strategije su diverzifikacija turističkih proizvoda i usluga makroregije uz rješavanje sezonalnosti turističke potražnje, poboljšanje kvalitete i inovativnosti ponude i jačanje kapaciteta održivog i odgovornog turizma u cijeloj makroregiji. Diversifikacija proizvoda i usluga može biti sredstvo za privlačenje većeg broja i/ili različitih vrsta turista, kao i produljenje turističke sezone, jačanje ‘cjelogodišnjeg turizma’ i stvaranje više i boljih radnih mjesta za dobrobit društava u regiji i gospodarstva”, poruka je sa skupa.
Hrvatska turistička zajednica i Predstavništvo HTZ-a u Italiji su u središtu Rima organizirali promotivno događanje gdje su predstavnicima 37 talijanskih medija i partnerima predstavili hrvatsku turističku ponudu. Hrvatska je istaknuta kao jedna od najuspješnijih destinacija Mediterana koja će i 2023. težiti nastavku ovogodišnjih pozitivnih trendova. Susretu su prisustvovali i Kristjan Staničić, direktor HTZ-a i Viviana Vukelić, direktorica Predstavništva HTZ-a u Italiji, koji su predstavili turističke rezultate Hrvatske. Poseban naglasak stavljen je na buduće trendove i željenu poziciju Hrvatske na talijanskom tržištu. „Hrvatska je na tržištu Italije vrlo dobro prepoznata kao kvalitetna destinacija, a naš je cilj da budemo dodatno prepoznati i kao održiva destinacija visoke vrijednosti, s autentičnim i kvalitetnim turističkim doživljajima”, izjavio je direktor Staničić.
Croatia Airlines od početka studenoga do sredine siječnja 2023. godine nastavlja obavljati letove na međunarodnoj liniji Rijeka – München. Zahvaljujući sinergiji Croatia Airlinesa i Turističke zajednice Primorsko-goranske županije putnicima su odsad na raspolaganju letovi na ovoj liniji i za putovanja tijekom zimskog razdoblja. Letovi se obavljaju triput na tjedan – utorkom, četvrtkom i nedjeljom, a povratne karte dostupne su po cijeni već od 149 eura. Povratak cjelogodišnje aviolinije iz Münchena za Rijeku bio je i jedan od ciljeva koji je proizašao nakon prošlogodišnjeg niza sastanaka Turističkog vijeća Turističke zajednice Primorsko-goranske županije s predstavnicima turističkog gospodarstva s područja županije.
Muzej vučedolske kulture kandidiran je od Vukovarsko-srijemske županije za europsku nagradu Destination of Sustainable Cultural Tourism 2022 (Destinacija održivog kulturnog turizma 2022). U Europskoj godini mladih Muzeju je nagrada dodijeljena upravo u kategoriji Promocija europske baštine mladim posjetiteljima i putnicima. Ovu prestižnu nagradu dodjeljuje ECTN – European Cultural Tourism Network u partnerstvu s međunarodnom asocijacijom Europa Nostra, European Travel Commission i NECSTouR. Muzej vučedolske kulture jedini je hrvatski dobitnik Destination of Sustainable Cultural Tourism 2022 koja je u Muzej i u Vukovar stigla kao još jedna europska nagrada u 2022., nakon što je u lipnju u Bruxellesu Europska komisija, na kandidaturu Ministarstva kulture i medija, Muzeju vučedolske kulture dodijelila European Heritage Label – Oznaku europske baštine.
Uz trenutnu krizu troškova života, više ljudi nego ikad traži alternativne načine života i selidbu u toplije krajeve. Nova analiza Penfolda, digitalne platforme za vođenje evidencije o štednji i mirovini, otkrila je da je web pretraživanje “najbolje zemlje za umirovljenje iz UK” u 12 mjeseci poraslo za više od 90 %. To je znak sve veće želje starije populacije, tzv. srebrnih nomada, da se presele tamo gdje je kvaliteta života bolja. Financijski stručnjaci pregledali su najbolje zemlje koje umirovljenici već proučavaju i usporedili ih koristeći 12 različitih čimbenika stila života, uključujući devizne tečajeve, troškove zdravstvene zaštite i iznos novca za podnošenje zahtjeva za vizu. Prva na listi je Hrvatska. Razlog su puno bolji troškovi života i zdravstvene skrbi u usporedbi s Velikom Britanijom. Cijena stanarine i svakodnevnog života bila je gotovo upola manja, a iz Hrvatske se do UK jeftinim letom stigne za prosječno 2 sata.
Globalno tržište društvenih medija i destinacija u ovoj se godini procjenjuje na 120 milijardi dolara, a predviđa se da će do 2032. dosegnuti 407,35 milijardi uz godišnju stopu rasta od 13 %. U novom dobu marketinga društveni mediji imaju zapažen napredak u rastu društvenih medija i odredišnog tržišta. Ljudi su tehnički potkovaniji, uređaji su bolji i jača mrežna povezanost olakšava pristup društvenim medijima u bilo kojem trenutku diljem svijeta. Prema uvidu Future Market Insightsa, to u velikoj mjeri pomaže putnicima jer im omogućuje da dobiju detaljne informacije o destinacijama i organiziraju putovanje.
Predstavništvo HTZ-a u Češkoj organiziralo je tradicionalnu hrvatsku poslovnu radionicu “Sell Croatia” u Pragu u sklopu dvodnevnog međunarodnog B2B turističkog sajma “Czech Travel Market”. Sudjelovali su hrvatski hotelijeri, turoperatori i putničke agencije, a posjetili su ih češki i slovački turoperatori. Cilj je jača suradnja hrvatskih, čeških i slovačkih sudionika radi širenja ponude novih hotela, posebice više kategorizacije, za kojima vlada sve veći interes na tržištima Češke i Slovačke. Direktor predstavništva HTZ-a u Češkoj i Slovačkoj Miodrag Mlačić istaknuo je da su češko i slovačko tržište u sezoni 2022. u Hrvatskoj ostvarila izvrsne rezultate, uz nadu da će i 2023. biti na istoj razini bez obzira na specifičnosti i prijetnje na globalnom turističkom tržištu.
Ministarstvo turizma i sporta objavilo je Javni poziv poticanja obrazovanja u ugostiteljstvu i turizmu u školskoj godini 2022./23. „STIPENDIJE“. Poziv je otvoren do 30. studenog 2022. godine.
Institut za turizam, u suradnji s University of Westminster, Equality in Tourism International i Hrvatskom akademijom znanosti i umjetnosti (HAZU), organizira konferenciju Women in Tourism: Lessons Learned or Lessons Forgotten?, 19.-21. travnja 2023. u Splitu. Svi detalji su ovdje.
Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji. Više o uvjetima korištenja i pravilima privatnosti možete pročitati ovdje.
Neophodni kolačići
Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.
Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.
Analitika
Ova web stranica koristi Google Analytics za prikupljanje anonimnih informacija kao što su broj posjetitelja na stranicu i najpopularnije stranice.
Omogućivanjem ovog kolačića pomažete nam u poboljšanju naše web stranice.
Najprije omogućite Neophodne kolačiće kako bismo mogli spremiti vaše postavke!